באיזה רמה אני?

תוכנית האימונים מחולקת ל-5 רמות, החל מרמה light ולאחר מכן רמות 1, 2, 3 ולבסוף רמה elite.
הבחירה שלכם ברמה הנכונה תביא להתקדמות מתונה ומאוזנת אשר תאפשר לגוף להסתגל לשינויים בצורה מיטבית וכך לשפר את הכושר הגופני באופן בריא.
בכדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה הכנו כמה דוגמאות מתוך האימונים:

1. רמה light – האימונים הראשונים מתחילים ממש מהבסיס, הליכה מהירה, עליות מדרגה, ישיבה ועמידה. אם כל משימה פיזית נראית לכם קשה מידי וגורמת לכם להתרחק מפעילות גופנית כדאי לכם לבחור בתוכנית הזאת ותראו איך לאט לאט ניתן להתקדם ולשפר את הכושר ואפילו לראות תוצאות ממש מהר.

2. רמות 1, 2, 3 – לא צריך שום רקע או נסיון בשביל להתחיל אלא רק רצון להשקיע ולהצליח. באימונים נתרגל תנועות בסיסיות עם משקל גוף כמו שכיבות סמיכה, עליות בטן, סקוואט, קפיצות בחבל וגם אימונים עם משקל חיצוני (אימוני התנגדות) אשר משפרים את היציבה, מחזקים את שרירי הליבה ועוד…. האימונים בשלושת הרמות הם אותם האימונים מבחינת התנועות וההבדל הוא רק במידת האינטנסיביות, למשל אם ברמה 3 יהיה אימון הדורש לבצע 30 שכיבות סמיכה בדקה אז ברמה 2 יהיו 20 שכיבות סמיכה וברמה 1 יהיו 10. בנוסף, ככל שהרמה עולה כך יש חשיבות רבה יותר לשימוש בציוד כושר לביצוע האימון, לדוגמא אם ברמה 3 יהיה אימון עם משקולת יד (דאמבל) אז ברמה 1 ניתן להשתמש גם בבקבוק מים כתחליף למשקולת יד ועדיין נקבל אימון אפקטיבי.

3. רמה elite – האימונים מכוונים לאנשים בעלי כושר גופני ברמה גבוהה ובנוסף נדרש ציוד בסיסי בשביל לבצע את האימון כנדרש. האימונים ישלבו שימוש במגוון תנועות עם משקל גוף בלבד כמו עליות מתח ושכיבות סמיכה וגם תנועות עם משקל חיצוני כמו סקוואט עם דאמבל ועוד ועוד….. אבל האתגר המרכזי באימונים יהיה האינטנסיביות, כלומר היכולת לבצע תנועות מורכבות במהירות או תרגילים עם זמני מנוחה קצרים מאוד ולכן נדרשת רמת מיומנות גבוהה וגם גישה לציוד (מתקן מתח, משקולות יד וכו’) בכדי להרשם לרמה זו.

מי שעדיין מתקשה לבחור את הרמה המתאימה יכול לעשות את מבחן הברפיז – סמוך קום.

המבחן הוא לעשות ברפיז במשך דקה וחצי (90 שניות) ולפי כמות החזרות שהצלחתם לעשות תדעו מהי רמתכם:

  • עד 5 חזרות – רמה light
  • 5-10 חזרות – רמה 1
  • 11-20 חזרות – רמה 2
  • 21-30 חזרות – רמה 3
  • 31 ומעלה – רמה elite

בכל מקרה ניתן להתייעץ איתנו בבחירת הרמה המתאימה ונשמח לעזור. בהצלחה!

×

שלום!

לחץ על אחד מהנציגים שלנו למטה כדי לשוחח בצ'אט או שלח לנו דוא"ל: yvfitness.info@gmail.com

× צריכים עזרה?